شایعترین بیماریهای مغز و اعصاب در کودکان

محققان بر این باورند که بسیاری از بیماری‌های کودکان، ناشی از تغذیه و تاثیرات محیطی است. همچنین دوران جنین نیز یک دوران بسیار مهم است که بر روی سلامت مغزی کودکان اثر گذار است. در این مقاله قصد داریم تا در مورد بیماری‌های مغز و اعصاب کودکان مطالب جالب توجهی را با شما به اشتراک بگذاریم. در انتهای مقاله لیست بهترین جراح مغز و اعصاب کودکان را معرفی خواهیم کرد تا در صورت نیاز بتوانید بهترین پزشک را انتخاب کنید.

آشنایی با شایع‌ترین بیماری‌های مغز و اعصاب در کودکان

مغز به عنوان مهم‌ترین عضو بدن شناخته می‌شود که در سنین رشد به صورت پیوسته رشد می‌کند.کودکان با یادگیری و افزایش مهارت خود می‌توانند تا حدود زیادی اختلال مغزی را کنترل کنند. در این بخش به شایع‌ترین بیماری‌های مغز و اعصاب کودکان می‌پردازیم:

 

اختلال کم توجهی و بیش فعالی

یکی از مشکلات کلیدی مغز و اعصاب در کودکان که توسط جراح مغز و اعصاب قابل درمان است، اختلال کم توجهی و بیش فعالی است. این بیماری در برخی موارد حتی تا نوجوانی همراه کودک خواهد بود لذا درمان به موقع آن دارای اهمیت است. اختلال کم توجهی ناشی از اختلال در سیستم عصبی و مغز است. کودکان برای پایان دادن به کارهای خود در این اختلال دچار مشکل می‌شوند. در این بیماری از نگاه ظاهری می‌توان گفت که کودک از قدرت خیال پردازی بالایی برخوردار است.

اما در باطن اختلال کم توجهی و بیش فعالی باعث می‌شود تا کودک نتواند بر روی تصمیم‌های خود متمرکز باشد. دلایل به وجود آمدن این اختلال، عوامل ارثی، تغذیه نامناسب، سو مصرف مواد در دوران بارداری و آسیب مغزی هستند.

منبع: Https://sanapress.ir/229670/شایعترین-بیماریهای-مغز-و-اعصاب-در-ک/



[ بازدید : 12 ]
[ سه شنبه 6 دی 1401 ] [ 14:10 ] [ عبادوز ]
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]