بیماری ام اس را بشناسید

بیماری ام اس یکی از بیماری‌های شایع ناتوان کننده سیستم عصبی مرکزی است که می‌تواند مغز و نخاع را به صورت همزمان درگیر کند. در بیماری ام اس، سیستم ایمنی بدن به رشته‌های عصبی حمله می‌کند که این امر باعث ایجاد مشکلات میان مغز و سایر بخش‌های بدن می‌شود. عدم درمان ام اس باعث می‌شود تا این بیماری به صورت جدی بتواند تمام بخش‌های اعصاب بدن را درگیر کند. در این مقاله قصد داریم تا در مورد این بیماری صحبت کنیم و در انتها بهترین دکتر ام اس را معرفی کنیم.

آشنایی کلی با بیماری ام اس

بیماری MS یک بیماری مرتبط با سیستم عصبی مرکزی است که می‌تواند نشانه‌های مختلفی را در سراسر بدن ایجاد کند. بسیاری از متخصصان اعتقاد دارند که این وضعیت خودایمنی در صورتی که درمان نشود می‌تواند منجر به مرگ فرد شود. در بیماری ام اس سیستم ایمنی به اشتباه به بافت‌های طبیعی بدن حمله می‌کند. زمانی که حمله بیماری افزایش پیدا کند، غلاف میلین ملتهب شده و به تدریج تخریب می‌شود. این امر باعث ایجاد تکانه‌های مختلف میان مغز و سایر قسمت‌های بدن می‌شود.

مولتیپل اسکلروزیس به صورت جدی می‌تواند مغز و نخاع را درگیر کند. از مشکلات ایجاد شده در این بیماری می‌توان به مشکلات بینایی، عدم حرکات صحیح دست و پا، اختلال در تعادل و … اشاره کرد.

منبع: https://sanapress.ir/229314/بیماری-ام-اس-را-بشناسید-معرفی-بهترین-م/


[ بازدید : 14 ]
[ سه شنبه 6 دی 1401 ] [ 14:11 ] [ عبادوز ]
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]